Bolile profesionale in transporturi

Bolile profesionale in transporturi 

Si in sectorul transporturilor exista ca in oricare alt loc de munca, anumite mecanisme care declanseaza afectiuni al soferilor, care sunt mult mai vizibile la personalul companiilor de transport, deoarece solicitarile sunt mult mai mari fata de cele asupra unor conducatori auto amatori, de aici si ideea de a scrie cateva cuvinte despre bolile profesionale in transporturi.

În sectorul transporturilor, la fel ca în orice alt sector, este important să se acorde atenţie condiţiilor de lucru pentru a garanta o forţă de muncă motivată şi calificată. Gestionarea securităţii la locul de muncă aduce numeroase beneficii întreprinderilor, indiferent de dimensiune. Spre exemplu:

• mai puţine zile pierdute din cauza vătămărilor

• mai puţine pagube pentru vehicule, echipamente şi mărfuri

• un personal mai motivat şi un serviciu îmbunătăţit

• o nevoie mai scăzută de anchete şi urmăriri

Gestionarea riscurilor legate de sănătate şi securitate în muncă pentru şoferii din sectorul transportului rutier poate fi problematică din cauza faptului că aceştia lucrează în izolare, departe de casă, fiind nevoiţi să înfrunte pericole în trafic pe lângă multe alte riscuri dificil de controlat pentru ei. Măsurile de gestionare a riscurilor, însă, pot avea succes dacă ţin seama de funcţionarea sectorului în practică, precum şi de caracteristicile şoferilor înşişi şi de modul în care aceştia îşi desfăşoară activitatea.

 

Sectorul transportului rutier include şoferii de camion şi furgonetă, şoferii de taxi şi şoferii personali, şoferii de autobuz şi autocar, precum şi serviciile de livrare cu bicicleta şi motocicleta.

A lucra în sectorul transportului rutier presupune un nivel ridicat de abilităţi şi competenţe profesionale. De exemplu, şoferii vehiculelor de transport rutier pe distanţe lungi nu trebuie să fie doar şoferi profesionişti, ci şi să poată efectua încărcări şi descărcări, să remedieze problemele tehnice, să posede anumite competenţe lingvistice, să desfăşoare o gestiune de bază şi să acţioneze ca ‘ambasadori’ ai societăţii lor în alte ţări. Aceştia trebuie să îşi livreze mărfurile la timp, indiferent de condiţiile meteorologice şi de trafic. Pot transporta substanţe periculoase sau mărfuri fragile care necesită atenţie şi responsabilitate suplimentară. În sectorul transportului rutier, la fel ca în orice alt sector, este important să se acorde atenţie condiţiilor de lucru pentru a garanta o forţă de muncă motivată şi calificată.

sursa